АҒЫЛШЫН ТІЛІ САБАҚТАРЫНДА ФУНКЦИОНАЛДЫҚ САУАТТЫЛЫҚТЫ ДАМЫТУ ҚҰРАЛЫ РЕТІНДЕ КӘСІБИ ФАСИЛИТАЦИЯ: ЦИФРЛЫҚ ШЕШІМДЕР ЖӘНЕ ТҰТАС ЕМЕС МӘТІНДЕРМЕН ЖҰМЫС
PDF

Кілт сөздер

фасилитация, функционалдық сауаттылық, тұтас емес мәтіндер, цифрлық құралдар, рөлдік ойындар, CLIL, интерактив.

Аңдатпа

Мақала ағылшын тілі мұғалімдерінің кәсіби фасилитациялау тәжірибесін біріктіріп, жинақтайды. Бұл тәжірибе оқушылардың функционалдық сауаттылығын дамытуға бағытталған және тұтас емес мәтіндермен (мәзірлер, карталар, брошюралар, кестелер) жұмыс істеу мен цифрлық құралдарды (ChatGPT, MindMeister, Educaplay, Miro) кіріктіру арқылы жүзеге асырылады. 2024–2025 оқу жылында өткізілген фасилитациялық сессиялар негізінде келесі кейстер әзірленіп, сынақтан өткізілді: туристік брошюраларды талдау, метро сызбаларын оқу, «кафе/әуежай» тақырыбындағы диалогтарды рөлдік ойын түрінде сахналау, маршруттарды Miro платформасында визуализация арқылы жобалау. Мақалада тапсырмалардың тиімділік критерийлері (практикалық бағыттылық, мультимодалдылық, сыни ойлауды дамыту, коммуникативтік бағыттылық, деңгейлік саралау) ұсынылып, жасанды интеллект (ЖИ) құралдарының әртүрлі деңгейдегі тапсырмаларды дайындау үдерісін жеделдететіні және оқытуды жекешелендіруді қамтамасыз ететіні көрсетілген. 9 «Б» сыныбы (n = 21) және 9 «Г» сыныбы (n = 24) бойынша жинақталған деректер келтірілген: тұтас емес мәтіндерді оқу бойынша PISA (Programme for International Student Assessment — Оқушылардың білім жетістіктерін халықаралық бағалау бағдарламасы) форматы аясындағы тапсырмаларды орындау көрсеткішінің өсімі 18–24 пайыздық пунктті құрады; оқу үдерісіне қатысу деңгейі 22–28 пайыздық пунктке артты; ал «орындалмаған» тапсырмалардың үлесі 12–15 пайыздық пунктке төмендеді. Бағалауды стандарттау талаптары және әдістемелік мақсатсыз цифрлық платформаларды формалды пайдалану тәуекелдері талқыланады. Жұмыста ғылыми-әдістемелік жаңалық (тұтас емес мәтіндермен жұмыс істеуге арналған тапсырмалардың тиімділік критерийлерін жүйелеу) және практикалық маңыздылық (сабақтар мен СОР/СОЧ форматына арналған дайын сценарийлер мен шаблондар) туралы қорытындылар жасалған. Фасилитациялық сессиялардың материалдары мен тапсырма үлгілері автордың бұрын әзірлеген жұмыстарын негізге алады.

PDF