Аңдатпа
Қазіргі талап күшейіп отырған білім беру жағдайында мұғалімдердің үздіксіз және тәжірибеге бағытталған кәсіби дамуын қамтамасыз ету басты мақсатқа айналуда. Тәуелсiз кәсiптiк дамудың циклдық моделi (ТКДЦМ) сияқты тиiмдi қолдау модельдерiнiң болуына қарамастан, бiлiм беру ұйымдарында оларды iске асыру мен нәтижелiлiктi бағалаудың нақты құралдарының жоқтығы сақталуда. Бұл зерттеудің мақсаты педагогтің өзіндік кәсіби даму (пӨКД) циклдік моделін енгізу алгоритмін әзірлеу және оның тиімділігін бағалау критерийлерінің жиынтығын анықтау болды. Жүйелік тәсіл зерттеудің әдістемелік негізі болды. Зерттеуде теориялық талдау және жобалау әдістері қолданылды. Жасалған критерийлер мен көрсеткіштер жүйесінің негізділігін қамтамасыз ету үшін тәуелсіз сараптамалық бағалау жүргізілді, содан кейін мәліметтерді статистикалық өңдеу жүргізілді. Зерттеудің негізгі нәтижесі мұғалімнің қажеттіліктерін бағалаудан нәтижелерді талдауға және жеке даму жоспарын түзетуге дейінгі әрекеттер тізбегін егжей-тегжейлі сипаттайтын циклдік ПӨКД моделін енгізудің әзірленген алгоритмі болып табылады. Екінші маңызды нәтиже «орындалу мүмкіндігі», «жүйелілік», «тиімділік» және «қанағаттану» салаларына топтастырылған алгоритмнің тиімділігінің критерийлері мен көрсеткіштерінің жиынтығы. Критерийлердің негізділігі сараптамалық келісімнің жоғары дәрежесімен расталды. Бұл зерттеудің практикалық маңыздылығы оның нәтижелері білім беру ұйымдарын педагогтың біліктілігін арттыруда теориялық модельден басқарылатын тәжірибеге көшудің нақты құралдарымен қамтамасыз етуінде. Бұл зерттеу ПӨКД циклдік моделін пайдаланудың өзекті ғылыми және практикалық міндеттерін қарастырады. Әзірленген алгоритм және критерийлер жүйесі әрі қарайғы зерттеулердің келешегін айқындайтын біліктілікті арттыруды қолдаудың тиімділігі туралы объективті деректерді одан әрі тестілеу және алу үшін негіз болып табылады.

