ЕРЕКШЕ БІЛІМ БЕРУДІ ҚАЖЕТ ЕТЕТІН СТУДЕНТТЕРДІҢ ЖОҒАРЫ ОҚУ ОРНЫНА БЕЙІМДЕЛУ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІН ЗЕРТТЕУ
PDF

Кілт сөздер

ерекше білім беру қажеттілігі
инклюзивті білім беру
әлеуметтік интеграция
эмоционалды интеграция
психологиялық қолдау
білім беру ортасы
жоғары оқу орны

Аңдатпа

Бұл зерттеу жоғары оқу орны жағдайында ерекше білім беру қажеттіліктері бар студенттердің бейімделу ерекшеліктерін зерттеуге арналған.

Зерттеудің мақсаты – ерекше білім беру қажеттіліктері бар студенттердің университеттің білім беру ортасына бейімделуінің әлеуметтік, эмоционалдық және білім беру аспектілерін зерттеу. Зерттеуге білім беру қажеттіліктерінің түріне қарай топтарға бөлінген 40 бірінші курс студенттері қатысты.

Деректерді жинау үшін Лайкерт шкаласы бойынша құрастырылған 11 мәлімдемені қамтитын сауалнама пайдаланылды, ал талдау үшін сипаттамалық статистика, бір факторлы дисперсиялық талдау (Уэлч) қолданылды.

Нәтижелер студенттердің бейімделуін орташа есеппен қанағаттанарлық деп бағалайтынын көрсетсе, ал топтар арасында әлеуметтік байланыстарды орнату қабілеті (p = 0.002), стресс деңгейі (p = 0.039) және психологиялық көмектің қолжетімділігі туралы хабардар болу (p = 0.046) сипаттамалары арасында айтарлықтай айырмашылық бар екенін көрсетті. Бұл ретте оқу материалдарының қолжетімділігін және оқытудың техникалық құралдарын пайдалануды қоса алғанда, білім беру аспектілері топтар арасында айтарлықтай айырмашылықтарды көрсеткен жоқ. Негізгі проблемалар әлеуметтік және эмоционалды бейімделумен байланысты, бұл стресс деңгейін төмендетуге, әлеуметтік интеграцияны арттыруға және психологиялық көмектің қолжетімділігін жақсартуға бағытталған қолдау бағдарламаларын әзірлеу қажеттілігін көрсетеді. Нәтижелер ерекше білім беруді қажет ететін студенттердің бейімделуіне кешенді көзқарастың өзектілігін көрсетеді.

Зерттеу нәтижелері инклюзивті білім беру тәжірибесіне және жоғары оқу орындарында қолдау жүйесін жетілдіру үшін тиімді болмақ.

PDF